Mitt i mitt nu

Fånga de lyckliga stunderna - en blogg med tänkvärda och fotobetonade klipp ur min vardag

Lite smått och gott

Publicerad 2015-11-15 22:37:34 i Allmänt,

Blir mer sällan jag skriver numer. Tidsbrist ja kanske men också lust, ibland har de känts bra och kul att dokumentera och fota men oftast numer känns de bättre att bara vara i nuet och samla det i minnet. Period kanske jag är inne i för det har varit mycket i hemmet nu. Julian var sjuk fyra veckor på raken med elak hosta och vakna nätter. Nu är han frisk igen tur nog. Jag har rest en hel del i jobbet också och haft sena hemkvällar. Ja som i så många andra familjer så gör ju sig inte saker själva trots att man är fullt aktiv och har mycket att göra på annat håll. 

Hemma väntar fortfarande tvätthögen och städning och matlagning och inköp av mat och soptömning osv osv Ibland när vardagen bryts av massa annat brus som sjukdomar eller resor för både mig och Mats så faller lite logistiken hemma.

I helgen rymde jag från allt Tog med mig Julian och besökte Emma i Uppsala. Så skönt komma dit och koppla av lite. Speciellt när Mats också rest bort till Spanien under samma helg. Emma var så snäll, lagade mat och lät mig vila mycket genom att vara med Julian. Dessutom hann vi prata och umgås bara jag och hon, sååå mysigt 😊 Emma hade en idé om att jag skulle måla en ny tavla igen åt henne, denna gången nåt med ögon, sagt och gjort här är resultatet 😊 Jag tyckte det var kul att måla ett ansikte med så mycket färger, tänkte på Carolina Gynning, hennes är något mer fantasifull men det är grymt kul med mycket färgkombinationer. Kommer def göra fler ansikten framöver 😊

Kommentarer

Postat av: Helena Nises

Publicerad 2015-11-18 11:30:11

Men oj vilken fin tavla! Vilken talang! Kram

Svar: Tack Helena 😊
Janna

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-06 23:08:45

Tack Helena 😊

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-06 23:08:45

Tack Helena 😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janna

Bloggen kommer att med texter och bildfragment fånga nuet och spegla mig och min familjs vardag. Tanken är att publicera texter och fotobetonade klipp på utvalda stunderna i vårt liv. Min tanke är att det som publiceras ska godkännas av de som omtalas och eftersom Julian är så liten ännu kommer inte foton att publiceras fullt ut på honom. Jag är en livsglad och driven tjej/sambo/mamma på 45 år. Jag bor i en mellanstor svensk stad tillsammans med min sambo Mats och våra barn Emma, Pontus, Cristoffer, Ida, Lina, Ida och Julian. Jag jobbar som projektledarkonsult inom IT åt ett större företag men har under större delen av 2015 varit föräldraledig med lille Julian. Jag älskar att skapa och ägnar tid åt både målning i akryl och scrapbooking. Dessutom älskar jag att fota för att fånga vardagsögonblicken.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela