Mitt i mitt nu

Fånga de lyckliga stunderna - en blogg med tänkvärda och fotobetonade klipp ur min vardag

Om motivation och drivkrafter

Publicerad 2015-12-03 10:26:34 i Allmänt,

Vad motiverar dig? 
Frågan kommer ur att jag just nu inte känner någon motivation att träna alls trots att jag borde. Kan det vara så att det är fel sorts träning jag utövar? Kanske, men när jag väl är där känns det roligt. I mitt fall går jag på Friskis och Svettis och jag gillar deras gympa pass. Kan det vara så att jag hat fel sorts tänk kring träning och därför inte är motiverad? Vet inte faktiskt. Det här med vad man har för drivkrafter är så individuellt, som jag nämnde tidigare har jag massa motivation att pyssla 😊det bringar mig tyvärr ingen motion 😐 Ibland tror jag det är lättare att motivera sig själv när man vet att någon annan också gör det så att man kan pusha varandra. Just nu tryter dock ork och lust hos mina vänner också. Alla mår bra av att röra på sig och när man väl gör det så är det ju skönt efteråt. 

Tyvärr så skadade jag min arm när jag spelade badminton sist. Jag vet inte om de kallas tennisarmbåge men ont gör det fortfarande tre veckor efter. 

Jag trodde det var bättre direkt en vecka efter det och gick på ett Friskispass, men efter tre armhävningar var smärtan outhärdlig. Kanske kan det vara en liten orsak till varför jag inte tränar nu. 

Fast den sanningen är för enkel hör jag själv, jag kan ju träna sådant som inte kräver armstyrka. Hm skärpning nu, får nog jobba på det här med min drivkraft och hitta rätt motivation 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janna

Bloggen kommer att med texter och bildfragment fånga nuet och spegla mig och min familjs vardag. Tanken är att publicera texter och fotobetonade klipp på utvalda stunderna i vårt liv. Min tanke är att det som publiceras ska godkännas av de som omtalas och eftersom Julian är så liten ännu kommer inte foton att publiceras fullt ut på honom. Jag är en livsglad och driven tjej/sambo/mamma på 45 år. Jag bor i en mellanstor svensk stad tillsammans med min sambo Mats och våra barn Emma, Pontus, Cristoffer, Ida, Lina, Ida och Julian. Jag jobbar som projektledarkonsult inom IT åt ett större företag men har under större delen av 2015 varit föräldraledig med lille Julian. Jag älskar att skapa och ägnar tid åt både målning i akryl och scrapbooking. Dessutom älskar jag att fota för att fånga vardagsögonblicken.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela