Mitt i mitt nu

Fånga de lyckliga stunderna - en blogg med tänkvärda och fotobetonade klipp ur min vardag

En bukett till min käraste

Publicerad 2015-12-05 17:53:09 i Allmänt,

Min älskade Mats har varit sjuk nu sedan i onsdags och legat mest till sängs. Läkarna tror nåt elakt magvirus för han har enorma magsmärtor och kan knappt vara uppe alls. Han fick en bukett Krya på dig rosor idag av mig som faktiskt även var en gåva till childhood. Rosorna värmde tycker han och jag hoppas han piggar på sig snabbt. 

Otroligt vad skört livet är och när vardagen ställs på sin spets och rutinerna blir helt omkullkastande kan jag bara förnimma en tusendel av vad de som verkligen har någon närstående allvarligt sjuk känner. 

Allt blir dystert hemma och tomt och oroligt. Sen i nästa led så blir man ensam om allt ansvar i hemmet och för Julian. Tack och lov är han nu inte så allvarligt sjuk och jag vet att han blir frisk. 

Men det är bra att påminna sig själv om hur rädda vi ska vara om de vi håller kära. Ta hand om er därute 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janna

Bloggen kommer att med texter och bildfragment fånga nuet och spegla mig och min familjs vardag. Tanken är att publicera texter och fotobetonade klipp på utvalda stunderna i vårt liv. Min tanke är att det som publiceras ska godkännas av de som omtalas och eftersom Julian är så liten ännu kommer inte foton att publiceras fullt ut på honom. Jag är en livsglad och driven tjej/sambo/mamma på 45 år. Jag bor i en mellanstor svensk stad tillsammans med min sambo Mats och våra barn Emma, Pontus, Cristoffer, Ida, Lina, Ida och Julian. Jag jobbar som projektledarkonsult inom IT åt ett större företag men har under större delen av 2015 varit föräldraledig med lille Julian. Jag älskar att skapa och ägnar tid åt både målning i akryl och scrapbooking. Dessutom älskar jag att fota för att fånga vardagsögonblicken.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela