Mitt i mitt nu

Fånga de lyckliga stunderna - en blogg med tänkvärda och fotobetonade klipp ur min vardag

Ny köksmatta

Publicerad 2015-11-25 10:29:45 i Allmänt,

Hittade en jättefin matta att ha under köksbordet på en blogg och vart förälskad. Mattan är lätt att hålla ren och skön att gå på. 

Har tyckt ett tag att det är slamrigt kring bordet nästan lite ekande när man äter. Julian vaknar ibland av ljudet också plus att man knappt hör tv vilket är väldigt störande. 

Jag tänker så att ju mer man har på väggar, tak och golv så dämpar det rundgången. Denna tanke ledde mig till nya inköp 😊

Sagt och gjort så börjar detta ta sig för mattan dämpade en hel del ljud både från stolar som dras in och ut samt från ljudet i bordet som blev dovare.

Nu återstår tavlor och lampor i taket. Vi har fasta spots idag så tänker att vi ska utöka med mer hängande lampor återstår dock att se hur de ska se ut. Vad de gäller tavlor till köket så gillar jag de med lite mer färg. Vårt kök går ju mest i vitt och svart och jag skulle vilja få in mer rött för det gör mig glad.

Färgen är så vacker. Röd kan också finnas i så många nyanser, julröd skulle ju passa nu men tror att vi ska satsa på en röd som passar även sommarens ljusa dagar. 

Ja blir spännande gå på lite shopping men tillsvidare vill jag visa fina mattan

Ha en underbar dag 




Kommentarer

Postat av: michellemariolina.blogg.se

Publicerad 2015-11-25 10:57:41

Snygg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janna

Bloggen kommer att med texter och bildfragment fånga nuet och spegla mig och min familjs vardag. Tanken är att publicera texter och fotobetonade klipp på utvalda stunderna i vårt liv. Min tanke är att det som publiceras ska godkännas av de som omtalas och eftersom Julian är så liten ännu kommer inte foton att publiceras fullt ut på honom. Jag är en livsglad och driven tjej/sambo/mamma på 45 år. Jag bor i en mellanstor svensk stad tillsammans med min sambo Mats och våra barn Emma, Pontus, Cristoffer, Ida, Lina, Ida och Julian. Jag jobbar som projektledarkonsult inom IT åt ett större företag men har under större delen av 2015 varit föräldraledig med lille Julian. Jag älskar att skapa och ägnar tid åt både målning i akryl och scrapbooking. Dessutom älskar jag att fota för att fånga vardagsögonblicken.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela